Ahad, 8 Februari 2009

manisnya perjuangan bila ada sokongan dan kekuatan dari orang lain


Baru lepas cakap telefon dengan seseorang yang agak rapat dengan diriku.Dengan penuh perasaan semua aktiviti dakwah dan tarbiyah yang berlaku kat sini semua diceritakan.Dari aktiviti dalam u sampai lah aktiviti kat luar.Dan yang terbaru program KASEH,sangat seronok saya cita.tapi jawapan yang diberikan menitiskan air mata saya.
"wat apa la susah2 payah pegi program sana,program sini.dekat sek biasa laa budak2 ada masalh.wat penat badan ja.nanti pointer jatuh.pastu penat,tak dan study...sibuk sana,sibuk sini.belajar ja dah la.."
kecewanya rasa..sedih..tapi dalam usrah,akak2 dalam usrah selalu cakap,bila kita luangkan masa tuk agama islam,luangkan masa tuk dakwah dan tarbiyah sahabat2 kita dekat sini,ALLAH akan hantar orng yang lebih baik tuk dakwah dan tarbiyah pada keluarga kita dan orang yang terdekat dengan kita.saya ingat kata2 tue,dan saya cuba bersabar..Perjuangan saya disini adalah untuk ALLAH..untuk agama islam..walau pahit sekalipun dugaan tak kan sekali2 saya putus asa.kematangan yang diperolehi sangat berguna dan ilmu yang dapat tak pernah mengecewakan saya.pelik,masuk ni hanya untuk belajar dalam dewan kuliah ka,nak dapat ilmu hanya kena baca buku ja ka..Untuk ALLAH saya belajar,dan saya selalu ingat pesan2 akak2 ppm,masa yang kita ada ni bukan milik kita,tapi milik ALLAH.jd adakanlah waktu untuk aktiviti dan kerja2 dakwah.
Ukhwah dengan kakak2 ppm mengubati kesedihan saya.kekuatan kasih sayang yang saya rasai menyemai kemanisan perjuangan saya.saya baca blog2 akak2 ppm yang penuh dengan kata2 nasihat,penuh dengan gurauan.Alhmdulillah,rasa kecewa saya buang jauh2..saya percaya pada ALLAH..apa yang telah ditentukan,itulah yang terbaik..
Saya luahkan pada seseorang yang hadir dalam hidup saya.alhamdulillah,kekuatan dan kata nsihat yang diberikan,membuatkan saya tersenyum.Ya ALLAH,syukur sangat telah dikurniakan seseorang serta sahabat2 yang sangat baik dan memahami sebagai teman hidup ini.

" ya ALLAH ya TUHANKU
tiada indah hidup didunia
melainkan dengan berzikir dan menyebut namaMU,
tiada indah tiba diakhirat yang abadi kecuali
dengan mendapat keampunanMu.
ya ALLAH,
tetapkanlah hatiku moga sentiasa dalam agamaMu
jua jadikanlah diriku taat akan segala perintahMU
Tuhanku..
jangan bebankan kami dengan beban yang berat
seperti yang pernah Kau berikan kpd ummat yang terdahulu
dan jagn pikulkan kami
akan sesuatu yang tidak kami terdaya
kau maha mengetahui YA ALLAH.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan